Friss : Rossi ismét nyert!!! |
Rossi ismét nyert!!!
2005.07.31. 17:12
A tavalyi évben Max Baiggi tudott nyerni, Valentino Rossi pedig csak a negyedik lett a német pályán. Sete Gibernau és Marco Melandri nagyot bukott, így sokan voltak ma a mezőnyben, akikre erősen ráfért volna a javítás. Az előjelek Sete számára pozitívak voltak, hiszen végig mindig jól szerepelt az edzéseken és Marco Melandri is első tudott lenni a délelőtti bemelegítésen. Valentino Rossi pedig már az első nap óta csak panaszkodott, de mint tudjuk, nem kell az olasz minden szavát komolyan venni... Na és a tavalyi harmadik illetve a héten 24. szülinapját ünneplő Nicky Haydenről sem szabadott megfeledkezni.
A 95.364 néző előtt Sete Gibernau nagyon elrontotta a rajtot és az első kanyarba Nicky Hayden tudott befordulni leghamarabb, mögötte pedig Alex Barros, Valentino Rossi, Loris Capirossi, Sete Gibernai, Colin Edwards és Marco Melandri következtek. De szerencsétlen módon Olivier Jacque és Alex Hofmann összeakadtak és a kavicságyban kötöttek ki a már kicsúszott Shane Byrne mellett.
| Valentino Rossi Alex Barrost megelőzve üldözőbe vette az élen lelépni próbáló Nicky Haydent, aki az első kör végére már 0.853 másodperces előnyt szedett össze. A második körben Sete Gibernau is megelőzte Loris Capirossit és megpróbálta üldözőbe venni a többieket, hogy nehogy kimaradjon az első helyért folyó csatába. Időközben pedig nem igazán meglepő módon Troy Bayliss is a sóderágyba vezette a Hondáját.
A harmadik körben Valentino Rossi utólérte a vezető Haydent és aggresszívan megpróbálja hátulról nyomni, de időközben Barros és Gibernau is felsorakoztak mögé. 2.163 másodpercre lemaradva Marco Melandri vezette az üldözőket, Capirossival, Edwardssal és Biaggival a háta mögött.
A hatodik körben a már amúgyis sérült John Hopkins bukott hatalmasat és az aszfalton is maradt, így a versenybírók piros zászlóval jelezték,
| hogy félbeszakítják a versenyt és újraindítás fog következni. A versenyzők be is gurultak a paddockba és közel húsz percet kellett várniuk az új rajtprocedúrára és a hátralévő 25 kör megkezdésére.
Az új rajtot ismét Nicky Hayden kapta el a legjobban, de Sete most ügyesebb volt és Rossi mögött a harmadikként fordulhatott be az első kanyarban. Mögötte Alex Barros, Max Biaggi, Shinya Nakano, Carco Melandri, Loris Capirossi és Colin Edwards volt a sorrend.
Valentino Rossi folytatva a leintés előtti aggresszív motorozását, azonnal megpróbálta megelőzni az amerikait és végül még az első körön belül sikerült is neki. Sete sem akarta hagyni, hogy Valentino Rossi lelépjen a mezőnytől és pár kanyarral később Ő is megelőzte a Repsolos srácot. Egy körrel később Valentino Rossi látványosan maga elé engedte Sete Gibernaut és kezdetét vette a szokásos Rossi taktika, amiből mostanában a spanyol mindig rosszul jött ki.
Carlos Checa az újraindítás utánni harmadik körben, a hétvégén már nem először a sóderágyba vezette Ducatiját. Időközben kezdett
| kialakulni egy vezető négyes, amit viszonylag szorosan követett Max Biaggi. Sete Gibernau pedig nem igazán tudott meglépni az őt üldöző Valentino Rossitól, Nicky Haydentől és Alex Barrostól.
A tizenharmadik körben Nicky Hayden Rossi elé tudta verekedni magát és Max Biaggi is teljesen felzárkózott az élbolyhoz, na és Shinya Nakano is egyre jobban közelített hozzájuk. De a tempója nem volt igazán nagy ahhoz, hogy ténylegesen sikerüljön felzárkózni. Az élen pedig változatlanul motoroztak egymás mögött és mindenki az utolsó körökre tartogatta erejét.
Hét körrel a vége előtt Valentino Rossi úgy gondolta, hogy ideje váltani és simán elment Nicky Hayden mellett és üldözőbe vette a 0.697 másodperccel vezető Sete Gibernaut. A héttérben pedig Alex Barros és Max Biaggi folytatott öldöklő csatát és három körrel a vége előtt az olasz sikeresen fel is jött a negyedik helyre. De ekkor Valentino is megérkezett teljesen Sete nyakára, de a spanyol nagyon keményen tartotta pozícióját. Az utolsó kör megkezdetekor Nicky Hayden megérkezett rájuk, de Sete teljesen elfékezte magát, pedig Valentino Rossi nem is
|
igazán támadta ekkor, viszont az ölébe első helyet már nem engedte ki a kezéből is simán nyerte a futamot.
Valószinűleg sokan vitatkozni fognak még sokáig, hogy mi lett volna ha Sete nem fékezi el magát, de a sportban nincs létjogosultsága a "ha" szót tartalmazó mondatoknak és így maradt a tény, hogy Rossi ismét növelte előnyét a világbajnoki tabellán és így a bajnokság felénél lassan már azon gondolkodhat, hogy hová menjen szabadságra a maradék futamokon, míg a többiek a maradék helyekért harcolnak egymással.
A világbajnok elmondta a verseny után: "Jó versenyt vártam a mai napra, hiszen nagyon jó munkát végeztünk tegnap. bár pénteken még problémákkal küzdöttünk. Sikerült ezeket kijavítani és tudtam, hogy ezt meg tudjuk csinálni. A verseny kemény volt és a végéig együtt mentünk az elejében. A bal hátsó kerekem eléggé megsínylette a versenyt, de készültem az utolsó körre amikor Sete az élen elrontotta a kanyart, innen pedig már simán tudtam nyerni. Jó nyaralást nektek!"
A nagy vesztes Sete nem volt teljesen elkeseredve: "Rossi megnyerte és ennyi az egész. Hibáztam, de azért Nickynek már nem akartam átengedni a második helyet is. Szerintem tudtam volna tartani az első helyemet, bár Rossi biztosan újrapróbálkozott volna. Hibáztam, de örülök, hogy tdutam harcolni a győzelemért és megpróbálok újra versenyeket nyerni."
A szülinapos Hayden elmondta, hogy a piros zászló igen rosszul jött neki, hizsen vezette a versenyt, de azért sokat tanult a többiektől és ez segítheti majd őt a jövőben.
A verseny eredménye:
1. |
46 |
Valentino Rossi |
Yamaha |
25 |
35:04.434 |
156,997 |
2. |
15 |
Sete Gibernau |
Honda |
20 |
35:05.119 |
156,945 |
3. |
69 |
Nicky Hayden |
Honda |
16 |
35:05.319 |
156,931 |
4. |
3 |
Max Biaggi |
Honda |
13 |
35:06.766 |
156,82 |
5. |
4 |
Alex Barros |
Honda |
11 |
35:07.289 |
156,784 |
6. |
56 |
Shinya Nakano |
Kawasaki |
10 |
35:08.991 |
156,657 |
7. |
33 |
Marco Melandri |
Honda |
9 |
35:16.703 |
156,087 |
8. |
5 |
Colin Edwards |
Yamaha |
8 |
35:19.283 |
155,897 |
9. |
65 |
Loris Capirossi |
Ducati |
7 |
35:27.923 |
155,264 |
10. |
6 |
Makoto Tamada |
Honda |
6 |
35:32.263 |
154,948 |
11. |
10 |
Kenny Roberts |
Suzuki |
5 |
35:46.533 |
153,917 |
12. |
24 |
Toni Elias |
Yamaha |
4 |
35:51.738 |
153,545 |
13. |
11 |
Ruben Xaus |
Yamaha |
3 |
36:04.609 |
152,632 |
14. |
44 |
Roberto Rolfo |
Ducati |
2 |
36:12.148 |
152,102 |
15. |
27 |
Franco Battaini |
WCM |
1 |
35:21.155 |
149,529 |
|