Friss : Rossi győzött Donington Parkban!!! |
Rossi győzött Donington Parkban!!!
2005.07.24. 18:00
A délelőtti csúszós pályán Kenny Roberts volt a leggyorsabb a Bridgestone gumival szerelt Suzuki nyergében és mivel a nyolcadliteresek versenyének fele óta esett az eső, sok esőmenő jó eredményben reménykedhetett. Valentino Rossi nem igazán tartozik ezek közé, bár Kínában győzni tudott esőben és dicsérte is a Yamahát, hogy milyen jó nedves pályán. De azért voltak a pályán páran (pontosan huszan) akik be akarták bizonyítani, hogy ők még a világbajnoknál is jobak ilyen időben.
Shinya Nakano a rajtnál jelezte, hogy leállt a motorja és emiatt meg kellett ismételni a rajtprocedúrát, amit Vale teljesen elrontott, de vele ellentétben Sete Gibernau nagyon jól elkapta. Mögötte Melandri, Bayliss, Barros, Biaggi, Edwards és a visszacsúszó Rossi volt a sorrend. A nagy öreg Max Biaggi pár kanyar után oda is verte a vasat az aszfalthoz, honfitársa Valentino Rossi pedig nagy tempót diktálva már a harmadik helyen motorozott, de Barros keményen beszúrva neki visszavette
| pozícióját. A brazil tartva jó tempóját Marco Melandrit is megelőzve a második helyre jött fel.
Az első kör végén Sete Gibernau már 2.380 másodperces előnyt tudott összemotorozni magának, miközben Valentino Rossi is maga mögé utasította Melandrit és elkezdte üldözni Barrost, viszont a motor eléggé ficánkolt alatta, ezzel is mutatva, hogy a világbajnok a határon motorozott. Közben pedig ketten is az aszfaltra fektették gépeiket, az egyikük Ruben Xaus, a másikuk pedig az amerikai hős, Nicky Hayden.
Alex Barros hibáját kihasználva a harmadik körben Valentino feljött a második helyre és ekkor egyszerre bukott Marco Melandri, majd Troy Bayliss is. De az egyik legnagyobb vesztes mégis az ekkor a versenyben vezető Sete Gibernau, aki a nagyon nekizendülő eső miatt szintén az aszfaltra kényszerült a motorjával egyetemben.
Az ekkor már vezető Rossi hibázott egyet és Alex Barros a verseny élére tört, időközben pedig felsorakoztak mögéjük a Suzukis fiúk és Colin Edwards is. John Hopkins először Vale mellett ment el, de pár kanyarral később Barrost is megelőzve egy Suzuki vette át a verseny vezetését! Mögötte pedig Valentino is megelőzte Barrost. Ezután a két Suzukis, Vale és Barros egymást előzgetve változtatták a sorrendet az élen.
| A kilencedik körben viszont az addig jól szereplő John Hopkins is kiesett a versenyből, viszont Kenny Roberts az élre tört és megpróbált lelépni a többiektől, de a második helyen motorozó Vale és Barros nem hagyta ezt. Edwards viszont 2.266 másodpercre lemaradt tőlük, mögötte pedig 12.308 másodperccel Makoto Tamada vezette az üldözőket. Ők ekkor már igen kevesen voltak: Checa, Capirossi, Hofmann, Elias, Rolfo, Battaini és a pályára visszatérő Hopkins.
Valentino Rossi ismét hibázott ekkor és Colin Edwards mögé visszacsúszott a negyedik helyre, de iszonyú tempóra kapcsolt a világklasszis és az eséstől nem félve egy körön belül utólérte csapattársát, majd őt megelőzve ugyanazzal a lendülettel Kenny Robertset is maga mögé utasította.
A tizennegyedik körben elért 1:47.474-es idejével Valentino volt a leggyorsabb a mezőnyben, aki Barrosra tapadva motorozott a második helyen, de Kenny Roberts sem hagyta nyugodtan motorozgatni az olasz sztárt. Az embernek viszont az-az érzése volt, hogy Valentino a szokásos taktikának megfelelően megelégedett a második hellyel egyelőre és hátulról figyelte az előtte motorozó Barros technikáját. Az előzést őpedig az utolsó körökre tartogatta...
A tizennyolcadik körben meglepő módon Loris Capirossi futotta a verseny addigi leggyorsabb körét 1:47.693-al a hatodik helyen Carlos Checa mögött és Makoto Tamada előtt 4:260 másodperccel. Egy körrel
| később már Checa lehetett a leggyorsabb kör büszke tulajdonosa 1:47.635-ös idejéve. De a maradék 10 körre kevésnek tűnt ez a tempó, hogy utólérjék a 9.336 másodperccel előttük motorozó Colin Edwards-ot.
Valentino Rossi kilenc körrel a rutinos nézőket igazolva megelőzte az addig vezető Alex Barrost, majd egy teljesen más dimenzióba lépve elkezdte látótávolón kívülre küldeni az üldözőket. A huszonnegyedik kör végére 4.375 másodpercre nőtt az előnye és ez körröl-körre csak szaporodott. Colin Edwards viszont le volt szakadva a harmadik helyen motorozó Robertstől és úgy tűnt ekkor, hogy a befutóra igazából már csak a második hely tulajdonosának neve volt kérdéses.
Az utolsó körben hatalmasat csatázott Kenny Roberts és Barros, de a Rossi kifigyelős taktikáját követő amerikai hozta be a vasat a második helyre, Rossitól 3.169 másodpercre lemaradva (csak azért ennyi, mert Rossi szokás szerint bohóckodott egy kicsit:-)). A végén Colin Edwards is
| feladta a küzdelmet és végül 6.286 másodpercre dagadt a hátránya a harmadik helyen befutó Alex Barros mögött.
A mezőny további része: Checa, Capirossi, Tamada, Hofmann, Elias, Rolfo, Hopkins. Na és vége is a sornak, hiszen ezen a versenyen mindössze tizenegy versenyző ért célba. Rossi pedig tovább növelte előnyét a világbajnoki tabella élén, a fogadóirodák lassan le is veszik a fogadható tételek közül az olasz sztár újabb világbajnoki címét...
1. |
46 |
Valentino Rossi |
Yamaha |
25 |
52:58.675 |
132,13 |
2. |
10 |
Kenny Roberts |
Suzuki |
20 |
43:01.844 |
131,999 |
3. |
4 |
Alex Barros |
Honda |
16 |
53:02.681 |
131,964 |
4. |
5 |
Colin Edwards |
Yamaha |
13 |
53:08.967 |
131,704 |
5. |
7 |
Carlos Checa |
Ducati |
11 |
53:11.695 |
131,591 |
6. |
65 |
Loris Capirossi |
Ducati |
10 |
53:21.996 |
131,168 |
7. |
6 |
Makoto Tamada |
Honda |
9 |
53:36.508 |
130,576 |
8. |
66 |
Alex Hofmann |
Kawasaki |
8 |
53:43.292 |
130,301 |
9. |
24 |
Toni Elias |
Yamaha |
7 |
54:02.294 |
125,071 |
10. |
44 |
Roberto Rolfo |
Ducati |
6 |
54:35.570 |
123,8 |
11. |
21 |
John Hopkins |
Suzuki |
5 |
53:32.212 |
121,734 |
A tabella állása:
|