Friss : Rossi az utolérhetetlen..egy újabb győzelem |
Rossi az utolérhetetlen..egy újabb győzelem
2005.08.29. 19:11
A királykategóriában a hétvégén végig nagyon jól szerepelt Loris Capirossi, de Sete Gibernau igen magabiztosan nyerte meg az időmérőt. Viszont a mezőnyben van egy olyan ember, akit versenyben legyőzni szinte lehetetlen: Valentino Rossi. De persze rajtuk kívül regetegen álltak még a rajtrácson, köztük pl. az a Max Biaggi aki fennen hangoztatja, hogy kedvenc pályája a brnoi, bár az utóbbi években nem igazán jött ki a lépés neki.
A csapatok dolgát az sem könnyítette meg, hogy a rajtig végig lógott az eső lába. De megkegyelmezett számukra az idájárás és száraz rajtot vehettek, amit Rossi kicsit elrontott, viszont az első kanyarba mégis harmadikként tudott befordulni Sete Gibernau és Marco Melandri mögött. Rossi mögött pedig szorosan Nicky Hayden és Loris Capirossi mentek. Az olasz világbajnok egy kanyarral később már maga mögé is utasította Melandrit, majd Sete Gibernau is áldozatává esett. Érdekes volt ez a mozzanat, hiszen Rossi az utóbbi versenyeken azt a taktikát követte, hogy hátulról figyelte egy ideig az élen motorozó ívválasztásait, majd a végén büntetett...
John Hopkins a Suzuki nyergében felsorakozott az ötödik helyre Capirossi elé, de az olasz versenyző csapattársával együtt hamar visszavette pozícióját. Az élen Rossi nem tudott lelépni a többiektől és Gibernau felzárkózott hozzá és Rossi taktikáját ismerve hamarosan maga elé is engedi a spanyolt. Nem is kellett erre sokat várni, a
| harmadik kör végén már Sete Gibernau ment át elsőként a célvonalon.
A verseny elején jó helyért harcoló Hopkins időközben visszacsúszott a kilencedik helyre, mivel Alex Barros és Colin Edwards is megelőzte őt. Az amerikai mögött 0.266 másodpercre leszakadva Max Biaggi motorozott, de őt is szorosan követte Alex Hofmann és Kenny Roberts. Vale időközben az egyik kanyarban kicsit túlságosan ráfutott Gibernaura és emiatt kicsit szélesebbre is kellett vennie az ívet, ennek következtében az ötödik kör végére 0.442 másodpercre dagadt Seter előnye, akinek csapattársát Nicky Hayden utasította maga mögé.
Alex Barros a nyolcadik körbén elhagyta Capirossit, majd egy körrel később Marco Melandri is áldozatul esett a brazil lendületének, aki megpróbált felzárkózni Nicky Hayden mögé,
| akitől nem igen tudott jelentősen elaszakadni a vezető kettős. Kezdtek kettesek kialakulni a versenyben, a tizenegyedik kör végén a vezető Gibernau/Rossi páros mögött 1.225-re motorozott a Hayden/Barros duó, majd 1.236-ra következett a Melandri/Capirex páros. Tőlük már 2.338 másodpercre leszakadva vezette az üldözőket Colin Edwards, akit Biaggi és Checa szorongatott.
Egy körrel később érdekes módon Valentino Rossi taktikájával ellentétben megelőzte Sete Gibernaut, valószinűleg attól való félelmében állt az élre és próbált nagyobb tempót diktálni, hogy a mezőny leggyorsabb köreit diktáló és Hayden elé beálló Alex Barros elkezdett felzárkózni az élen haladókhoz. Ez viszont Sete Gibernau malmára hajthatta a vizet, hiszen ha Rossi nem tud lelépni, akkor az Ő íveit kifigyelve Gibernau a végén meglepetést okozhat a számára.
| Az üldözőbolyban Nicky Haydent Loris Capirossi érte utól, majd előzte is meg, a maga mögött hagyott Marco Melandrit pedig Max Biaggi utasította eggyel rosszabb pozíció elfoglalására. A tizennyolcadik körben az élen is újabb változás történt, hiszen Sete Gibernau vette át a 25 pontot jelentő pozíciót, de Alex Barros már 0.545 másodpercre megközelítette őket Loris Capirossival a nyakán.
Három körrel a vége előtt Capirex megszerezte a harmadik helyet Barrostól, aki megkapta a nyakára Haydent és Max Biaggit A két csapattárs csatájából kicsit később az olasz került ki győztesen és nem sokkal azután Barros is áldozata lett. Az utolsó kör megkezdése előtt Valentino Rossi ismét megelőzve sete Gibernaut átvette a vezetést és a célegyenes végén még Sete tett egy gyenge kisérletet a visszaelőzésre, de Vale nem hagyott semmi esélyt a spanyol
| számára és simán megnyerte a Cseh nagydíjat. A szegény embert az ág is húzza, tartja a mondás: Sete motorja a vége előtt nem sokkal felmondta a szolgálatot vagy a benzin fogyott ki belőle és így Loris Capirossi állhatott fel a dobogó második fokára és Max Biaggi a harmadikra. Az olaszok velünk ellentétben nagyon el lettek kényeztetve ezen a hétvégén, hiszen három olasz állhatott fel a dobogóra és az egyikük egy olasz gépet hajott.
Az idei kilenc győzelmével egy olyan pályán amit nem is szeret a doktor úr, megszerezte pályafutása 77. győzelmét és pusztán egy győzelem választja el attól, hogy újra világbajnoki címet vihessen haza (számszerűen 132 ponttal vezet Max Biaggi előtt). Ki fogja megállítani ezt a srácot?
"Ez volt a szezon legkeményebb versenye.", mondta el Rossi a verseny után. "A warm-up után láttam Sete idejét és nem voltam biztos benne, hogy le tudom győzni. Rengeteg gyors versenyző volt, de Gibernau volt a legkeményebb ellenfél, így megpróbáltam nyomás alatt tartani. Jó küzdelem volt sok előzéssel és a verseny közepén úgy döntöttem, hogy megpróbálok lelépni de Sete visszaelőzött. A végén három-négy jó kört tudtam menni, megelőztem őt és egy tökéletes kört mentem. Sajnos Setenek gondjai voltak, ami balszerencse számára, mert a pódiumon kellett volna lennie velem. Ez egy jó győzelem volt számomra és már csak egy van hátra, de még nincs vége."
| Sete természetesen nagyon csalódottan vélekedett a verseny után: "Egy újabb negatív nap egy olyan hétvégén, ahol nagyon jó munkát végeztünk a kvalifikáció alatt. Reggel jó ritmusban mentem a warm-up-on, a tempóm pedig teljesen jó volt a győzelemért való harchoz. A versenyen nem tudtam ugyanezt a tempót produkálni és ez volt a fő gond. Az első három körben észleltem is az üzemanyag ellátási gondot és ez is akadályozott meg abban, hogy befejezzem a versenyt. Nagyon csalódott vagyok, mert ismét beleadtam mindent amit tudtam és sajnos így végződött a verseny."
1. |
46 |
Valentino Rossi |
Yamaha |
25 |
43:56.639 |
162,302 |
2. |
65 |
Loris Capirossi |
Ducati |
20 |
43:58.376 |
162,189 |
3. |
3 |
Max Biaggi |
Honda |
16 |
43:59.983 |
162,091 |
4. |
4 |
Alex Barros |
Honda |
13 |
44:00.687 |
162,047 |
5. |
69 |
Nicky Hayden |
Honda |
11 |
44:00.902 |
162,034 |
6. |
33 |
Marco Melandri |
Honda |
10 |
44:07.689 |
161,619 |
7. |
5 |
Colin Edwards |
Yamaha |
9 |
44:10.071 |
161,474 |
8. |
7 |
Carlos Checa |
Ducati |
8 |
44:15.870 |
161,121 |
9. |
12 |
Troy Bayliss |
Honda |
7 |
44:23.664 |
160,649 |
10. |
6 |
Makoto Tamada |
Honda |
6 |
44:23.787 |
160,642 |
11. |
10 |
Kenny Roberts |
Suzuki |
5 |
44:24.223 |
160,616 |
12. |
56 |
Shinya Nakano |
Kawasaki |
4 |
44:24.342 |
160,609 |
13. |
21 |
John Hopkins |
Suzuki |
3 |
44:24.817 |
160,58 |
14. |
24 |
Toni Elias |
Yamaha |
2 |
44:25.110 |
160,562 |
15. |
66 |
Alex Hofmann |
Kawasaki |
1 |
44:26.307 |
160,49 |
16. |
9 |
Nobuatsu Aoki |
Suzuki |
0 |
44:38.317 |
159,771 |
17. |
44 |
Roberto Rolfo |
Ducati |
0 |
44:54.339 |
158,82 |
18. |
11 |
Ruben Xaus |
Yamaha |
0 |
45:04.621 |
158,217 |
19. |
77 |
James Ellison |
WCM |
0 |
45:38.708 |
156,247 |
20. |
27 |
Franco Battaini |
WCM |
0 |
45:51.323 |
155,531 |
|